loading...

سیستمها ی تهویه مطبوع -مهتاب گستر

بازدید : 186
دوشنبه 22 دی 1399 زمان : 22:47

فن برج خنک کننده :

در این مقاله درباره فن برج خنک کننده و انواع راننده های فن بطور مفصل صحبت خواهد شد لطفا جهت افزایش دانش و استفاده بهینه از این قطعه و خرید مناسب به مطالعه این مطالب بپردازید.
برج های خنک کننده کمپوست متشکل از اجزای مختلفی هستند که با هم کار می کنند تا اطمینان حاصل شود که عملکرد آنها در بالاترین حد ممکن است. یکی از اجزای سازنده برج خنک کننده، فن برج خنک کننده می باشد که به مکانیزم ، دنده یا درایور نیاز دارد. ما بر روی چهار راننده اصلی فن که برای برج های خنک کننده بیشتر استفاده می شود ، تمرکز خواهیم کرد. یکی از مهمترین اجزای برج خنک کننده فن است. فن از هوایی که در داخل برج خنک کننده گردش می کند و از هوای خارج و اطراف آن استفاده می کند. فن ها به مکانیزم ، دنده یا درایوری نیاز دارند که نیرو را تنظیم کرده و انرژی را از موتور به تیغه ها به طور مستقیم یا غیر مستقیم منتقل کند. این دنده فن را قادر می سازد تا بچرخد و به هدف خود برسد. انواع مختلفی از دنده برای فن برج خنک کننده استفاده می شود و هر یک از آنها دارای ویژگی های مربوط به خود هستند و همچنین دارای چند مدل و نوع مختلف می باشد. امروز ، ما در مورد چهار راننده اصلی فن هایی که برای خنک کننده برج استفاده می شوند بحث خواهیم کرد. در این مقاله مروری بر انواع مختلف درایورهای فن اعم از درایو دنده ، درایو تسمه ، درایو مستقیم و موتور EC بیشتر صحبت خواهیم کرد. ما همچنین یک نمای کلی از هر نوع از جمله مزایا و معایب هر یک از درایورهای فن به شما ارائه خواهیم داد.1- چرخ دنده :از پیشرانه دنده ای معمولاً برای کاربردهای اسب بخار بزرگتر استفاده می شود. مانند دنده های اتومبیل دنده دستی ، درایو های دنده ای به گونه ای کار می کنند که سرعت موتور را فقط به اندازه کافی تنظیم می کند که شافت فن را تأمین کند. یک نکته خوب در مورد درایو های دنده ای این است که دارای طول عمر بالا و بسیار بادوام هستند و همچنین داخل برجهای خنک کننده اتمسفریک در شرایط شدید می توانند دوام بیاورند. در سیستم برج خنک کننده ، گرما و رطوبت در سطح بالاتری قرار دارند. این درجه حرارت و رطوبت بالا می تواند به راحتی به اجزای داخل سیستم خنک کننده آسیب برساند. خوشبختانه ، درایو های دنده ای به طور خاص طراحی شده اند تا در چنین شرایط شدید مقاومت کنند. درایو دنده ای ، اما دارای معایبی نیز می باشند. و یکی از اینها هزینه نگهداری آن است. از بین چهار نوع راننده فن ، پیشرانه دنده بیشترین هزینه نگهداری را دارد. همچنین بالاترین پتانسیل برای خرابی را دارد. همچنین به دلیل روغن کاری آنها و دارا بودن قطعه روغدان احتمال نشت روغ وجود دارد که باید بسیار احتیاط گردد. بنابراین ضروری است که درایو چرخ دنده ای به طور منظم کنترل شود.1-درایو کمربند(فولی تسمه) درایوهای تسمه ای شبیه قرقره ای است که از یک شافت چرخشی اضافی استفاده می کند و یک «تسمه» که به سادگی با حرکت منبع دیگری تأمین می شود. با استفاده از انرژی چرخشی ، محرک تسمه دائماً حرکت مکانیکی تولید شده از طریق قرقره و شافتها را پردازش می کند.

سرعت چرخش بسته به اندازه شیار متفاوت است. درایوهای تسمه ای برای قطعات خود محفظه جداگانه ای ندارند. آنها از فشار وارده بر فن در داخل برج خنک کننده FRP محافظت نمی شوند و بنابراین به نظارت اضافی و نگهداری منظم نیاز دارند. تعمیر و نگهداری درایو کمربند به طور معمول شامل تعویض و روغن کاری تسمه است که باید چندین بار در سال انجام شود. هزینه اولیه درایو تسمه کاملاً کم است اما با گذشت زمان هزینه های نگهداری افزایش می یابد. 3-Direct Drive برخلاف درایوهای تسمه ای ، درایوهای کوبل مستقیم در ابتدا بسیار گران هستند ، اما پس از آن به تعمیر و نگهداری زیادی احتیاج ندارند. در حقیقت در بین چهار راننده ، کمترین هزینه نگهداری و کمترین هزینه کل مالکیت نیز به همراه دارد. درایو مستقیم نیز فقط به روغن کاری مجدد بسیار کمی نیاز دارد. همچنین نیازی به تراز ندارد. یکی از مکانیسم های رایج درایو کوبل مستقیم استفاده از آهنربا برای اتصال شافت فن به موتور است. با این حال ، برای نگه داشتن درایو به یک موتور الکتریکی تخصصی با آهنربا مشخص شده نیاز است. این نوع درایور پنکه نیازی به قرقره و تسمه یا دنده ندارد. برای نصب نیز به کمک زیادی نیاز ندارد. درایوهای کوبل مستقیم اما به)VFD درایو فرکانس متغیر) نیاز دارند که سرعت شافت فن را تنظیم می کند. VFD همچنین به صرفه جویی در انرژی کمک می کند. 4- الکترموتور

موتور الکترونیکی کموت یا EC اساساً یک درایو مستقیم است و VFD در یک موتور جمع و جور بسته بندی می شود. نصب و تعویض آن به دلیل اندازه نسبتاً کوچک آن آسان است. موتور EC در بین سایر رقبای خود بسیار کم مصرف ترین انرژی است. موتور درون محفظه ای بادوام مهر و موم شده است و بنابراین نیازی به نگهداری ندارد. با این وجود ، به دلیل اندازه کوچک موتورهای EC فقط در کاربردی خاص خود استفاده می شوند. و ممکن است نتوانند عملکرد خوبی برای برج های خنک کننده در مقیاس بزرگ داشته باشند. سایر نگرانی ها اگرچه این رانندگان فن در بحث عملکرد کاملاً رقابتی هستند ، اما شما نباید از مهمترین نگرانی که "ایمنی" است غافل شوید. بله ، برج ممکن است کاملاً عمل کند ، اما شما همچنین باید خطری را که نوع راننده بر سازه تحمیل می کند در نظر بگیرید. با توجه به توسعه فن آوری های جدید برج خنک کننده مانند موتور EC و درایو مستقیم ، عملکرد درایوهای قدیمی به یک نگرانی عمده تبدیل شده است. یکی از آنها شامل قرار گرفتن درایو تسمه در قسمتهای داخلی برج خنک کننده است. این باعث می شود که فن برج خنک کننده بیشتر مستعد عملکرد نادرست باشد و در برابر گرما و رطوبت آسیب پذیرتر شود. با این حال ، این فناوری ها همچنین می توانند توسط فن آوری های جدید اصلاح شوند. نکته اصلی این است که تصمیم گیری برای انتخاب نوع درایور فن خنک کننده برج به بررسی دقیق نیاز دارد. بسیار مهم است که شما تک تک جنبه ها مانند ایمنی ، نگهداری ، بودجه و اینکه آیا به یک نوع موتور سنگین نیاز دارید را ارزیابی کنید. گزینه های خود را هوشمندانه بسنجید و بهترین گزینه را متناسب با نیازهای خود انتخاب کنید.

فن برج خنک کننده یکی از مهمترین قطعات جهت خنک سازی آب گرم فرآیندی درون برج خنک کننده محسوب می گردد پس به هنگام خرید این قطعه حتما دقت کنید تا از برترین تولید کنندگان تهییه و خریداری نمایید. مهتاب گستر یکی از تولید کنندگان قدیمی و با سابقه در زمینه تولید فن برج خنک کننده در بین کارفرمایان و مصرف کنندگان می باشد.

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 1
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 4
  • بازدید ماه : 4
  • بازدید سال : 23
  • بازدید کلی : 772
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی